Senior Academy: beleving van het eigen ouder worden en geestelijk welzijn
Zondag 3 februari 2013
Aanvang 10.30 uur - einde 17.00 uur
Docenten: prof. Joep Dohmen en dr. Gerben Westerhof
Middag met Gerben Westerhof, universitair hoofddocent psychologie aan de Universiteit Twente. Hij spreekt over de ervaring van het ouder worden en het geestelijke welzijn. In de ochtend een inleiding van prof. Joep Dohmen over hetzelfde thema.
Over de hoofddocent
Joep Dohmen is hoogleraar theoretische en praktijkgerichte ethiek aan de Universiteit voor Humanistiek. Hij is vooral bekend van zijn werk over levenskunst, om van De kunst van het ouder worden.
Dr. Gerben Westerhof is expert in de psychogerontologie. Zijn specialiteit is de psychologie van het ouder worden en het sociaal-emotioneel functioneren van ouderen. Hij doet onderzoek naar stereotypen over ouderen en naar beeldvorming over ouderen in de media. Verdere aandachtsgebieden zijn:
- Positieve geestelijke gezondheid, welbevinden, en zingeving: geestelijke gezondheid omvat meer dan de afwezigheid van psychopathologie, maar ook emotioneel welbevinden en optimaal psychologisch en sociaal-maatschappelijk functioneren.
- Identiteit: de ontwikkeling van identiteit over de levensloop met speciale aandacht voor leeftijdsidentiteit en de persoonlijke betekenis van ouder worden.
- Levensverhalen: het construeren van een verhaal over het eigen leven en de relatie daarvan met identiteitsontwikkeling en geestelijke gezondheid.
Klik op onderstaande link voor het programma:
Organisatie
Aanmelden
€ 45,50 (middaglezing met koffie/thee).
€ 107,- (ochtend- en middaglezing incl. lunchbuffet en koffie/thee ).
Graag in het opmerkingenveld aangeven of u de hele dag of alleen de middag bijwoont.
In het scherm dat u krijgt te zien, graag uw gegevens invullen en uw cursus en arrangement kiezen.
Digitale leeromgeving
Na aanmelding krijgt u toegang tot de digitale leeromgeving. Hier treft u:
- Teksten en leesadvies. (Het kan zijn dat u geen teksten treft. Niet bij iedere conferentie of cursus worden teksten gelezen.)